Sanatate

7 Alimente Miraculoase Pentru Sanatate

7 Alimente Miraculoase Pentru SanatateOrzul verde

Orzul verde (pe care il gasim in farmacii in special sub forma de praf) contine de 30 de ori mai multa vitamina B1 si de 11 ori cantitatea de calciu pe care o regasim in laptele de vaca; de 6 ori cantitatea de caroten si de aproape 5 ori cantitatea de fier pe care o contine spanacul; aproape de sapte ori cantitatea de vitamina C din portocale; de patru ori cantitatea de vitamina B1 din faina de grau integrala si 80 de micrograme de vitamina B12 la 100 de grame de suc de orz verde.

Asta inseamna ca doar o lingurita de praf de orz verde adaugata intr-un pahar cu apa de dimineata iti ofera beneficiile pe care le-ai obtine dintr-un intreg bol de legume si/sau fructe.

Orzul verde contine, de asemenea, una dintre cele mai mari cantitati de enzima SOD, un puternic antioxidant care protejeaza celulele impotriva radicalilor liberi, considerati a fi principalii responsabili pentru imbatranire.

Spirulina

Algele, precum spirulina, sunt o sursa naturala de omega 3 si contin numeroase minerale de care organismul nostru are mare nevoie. Algele stau la baza lantului trofic, astfel incat consumul de spirulina inseamna acces direct la nutritia de baza, primara.

Spirulina reprezinta cea mai bogata sursa de proteina de pe planeta, cu aproximativ 60% continut de proteina, furnizand, totodata, organismului toti cei 22 de aminoacizi esentiali. Aproximativ 1-2 lingurite contin cantitati impresionante de vitamina B12 si alte vitamine din gama B, fier, minerale, betacaroten si acid gamma-linolenic.

Culoarea verde inchis este data de continutul mare de clorofila, un pigment care este cunoscut pentru capacitatea sa de a curatea si purifica sangele.

Semintele de canepa

Semintele de canepa sunt o sursa importanta de proteine, furnizand aproximativ 5 grame de proteine la o lingura. 65% din proteinele din canepa (proteinele Edistin) sunt folosite de catre organismul nostru pentru a crea anticorpi si enzime.

Pentru ca in mare parte proteinele din canepa se aseamana cu cele din sangele nostru, acestea sunt usor digerabile si asimilabile. O treime din proteinele din canepa e reprezentata de albumina, o proteina care se regaseste si in albusul de ou.

Organizatia Mondiala pentru Sanatate a afirmat oficial faptul ca semintele de canepa contin echilibrul optim de 3 la 1 omega 6 – omega 3. Acest echilibru de grasimi scade sansele aparitiei si dezvoltarii unor boli precum diabetul, depresia, bolile cardiace.

Semintele de Chia

Semintele de Chia contin in proportie de 25% grasimi omega 3. Aproximativ 20-23% din compozitia semintelor de Chia este reprezentata de proteine. In ceea ce priveste cantitatea de antioxidanti, semintele de Chia sunt la fel de bogate precum broccoli, portocalele sau strugurii.

Semintele de Chia sunt unele dintre cele mai bune surse de fibre. Capacitatea lor de a absorbi pana la de 12 ori greutatea lor in fluide este unul dintre motivele pentru care semintele de Chia sunt eficiente in eliminarea toxinelor si a colesterolului.

Vitamina C si Acerola

(cunoscuta si sub numele de visina tropicala sau cireasa portoricana)

Acerola are cantitati similare de antioxidanti cu alte fructe amazoniene precum fructul acai.

Acerola contine cea mai mare cantitate de vitamina C dintre toate fructele. O suta de grame contin aproximativ 1700 de miligrame de vitamina C, in conditiile in care cantitatea zilnica necesara pentru un adult este de aproximativ 60-100mg.

Polenul

Polenul de albine contina toti cei 22 de aminoacizi necesari organismului. Polenul contine, de asemenea, cantitati mari de vitamine din gama B, vitamina C, vitamina A, vitamina E si carotenoizi. Este alcatuit in proportie de 35% din proteine si contine vitamina P care intareste capilarele si peretii vaselor de sange.

Maca (sau „Viagra sud-americana”)

Maca poate fi gasita in farmacii sub forma de pulbere, ca supliment extras din radacina de maca, originara din Peru. Contine aminoacizi, carbohidrati complecsi, vitaminele B, C si E si multe minerale precum calciu, fosfor, zinc, magneziu si fier.

Printre beneficiile acestui supliment se numara echilibrarea hormonala, cresterea masei musculare, cresterea rezistentei la efort si sporirea fertilitatii. Maca, in calitatea sa de regulator metabolic, ajuta organismul sa se adapteze la mediu si sa faca fata conditiilor de stres.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker