Sanatate

Cele Mai Bune Alimente Pentru Fertilitate

fertilitatea

Legatura dintre nutritie si fertilitate este inca un subiect foarte dezbatut in comunitatea stiintifica, insa din ce in ce mai multe studii indica faptul ca este foarte important sa ai un stil de viata si o alimentatie sanatoase pentru a spori sansele de a ramane gravida.

De exemplu, o dieta necorespunzatoare cantitativ – fie ca vorbim de prea multa sau prea putina mancare – poate fi un factor determinant pentru infertilitate. O greutate corporala prea mica sau prea mare poate determina un ciclu menstrual neregulat si dereglarea perioadei de ovulatie.

„Ovarele si celulele de grasime regleaza nivelul de estrogen, care afecteaza ovulatia. Daca esti prea slaba, este posibil ca organismul sa nu produca destul estrogen, iar daca esti supraponderala este posibil sa produca prea mult”, spune Maria Biasucci-Vianna, dietetician, citata de healthywomen.org.

Important, insa, nu este doar cat mananci, ci si ce mananci. Intr-un studiu recent realizat la Harvard, peste 18.000 de femei au fost monitorizate timp de peste 8 ani pentru a se stabili daca dieta le influenteaza capacitatea de a ramane gravide.

Rezultatele au indicat faptul ca femeile care au consumat alimente bogate in grasimi trans, proteine animale si carbohidrati – alaturi de alti factori care tin de dieta – au avut mai multe dereglari ale ovulatiei. Situatia este cu atat mai grava, cu cat dereglarile de ovulatie determina infertilitatea la aproximativ 20% dintre femeile care nu reusesc sa ramana gravide.

Iata cateva concluzii ale studiului transformate in recomandari nutritionale pentru femeile care vor sa ramana insarcinate:

Inlocuieste proteinele animale cu cele vegetale. Inlocuieste carnea de vita, porc sau gaina cu fasole si nuci. Cand 5% din totalul de calorii consumate zilnic vine din proteine vegetale, in loc de proteine animale, riscul de infertilitate din cauza dereglarii ovulatiei scade cu peste 50%!

Consuma lactate cu continut integral de grasimi! Surprinzator sau nu, cu cat consumi mai multe lactate degresate, cu atat creste riscul de infertilitate determinat de dereglarile de ovulatie.

Ia-ti vitaminele! Femeile care au luat suplimente de fier si multivitamine (continand si acid folic) au avut mai putine probleme de ovulatie.

Consuma

  • cereale integrale (pentru vitamine din gama B, vitamina E si fibre)
  • fructe si legume (pentru vitamina C si antioxidanti)
  • carne slaba, fasole (pentru proteine, zinc si fier)
  • lactate (pentru proteine si calciu)
  • ai grija sa bei suficienta apa, pentru a pastra fluiditatea lichidului cervical

Ia suplimente de

– omega 3
– multivitamine care contin si acid folic

Evita

  • ceaiurile
  • anumite ierburi pot produce infertilitate, chiar daca, de regula, pe termen scurt
  • nu manca peste crud si evita pestele care poate avea un continut ridicat de mercur
  • cofeina

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker