Sanatate

Anghinare – Origine – Beneficii si Contraindicatii

O anghinare este un aliment foarte versatil si, desi unii le considera legume, sunt de fapt o varietate de ciuline. In scopuri nutritionale, ele sunt consumate in primul rand datorita avantajelor asociate cu protejarea impotriva diferitelor forme de cancer, consolidarea rezistentei sistemului imunitar, scaderea colesterolului si protejarea impotriva bolilor precum diabetul, ateroscleroza, atac de cord si accidentul vascular cerebral.

Anchorozii au fost, de asemenea, renumiti pentru detoxifierea organismului si pentru imbunatatirea sanatatii ficatului si pentru a ajuta la probleme digestive precum indigestia, constipatia, sindromul intestinului iritabil (IBS) si diareea. In plus, aceste ciuline miraculoase pot reduce tensiunea arteriala, pot elimina mahmureala si pot stimula urinarea.

AnghinareCe sunt aceste anghinare?

Anghinarea este cunoscuta sub forma naturala, iar clasificarea stiintifica este Cynara cardunculus. Este nativa din regiunea mediteraneana, care este in primul rand motivul pentru care joaca un rol atat de important in bucataria lor. Anghinarele se gasesc in intreaga Europa, in tarile din Orientul Mijlociu si in America, dar acestea se intalnesc mai putin in tarile asiatice.

Anghinare beneficiiAnghinare – Beneficii

Partea comestibila a anghinarei este mugurul floarii inainte de a inflori complet. Timpul este esential in cultivarea lor, deoarece acestea crest greu si nu mai este comestibila odata ce floarea a inflorit pe deplin. Una dintre cele mai cautate parti ale ciuliului este “inima”, care este baza de la care izvorasc ceilalti muguri. Aceasta este adesea considerata o delicatesa si este in general mai scumpa.

Valoarea nutritiva a anghinarelor

Anghinarea are un continut scazut de grasimi saturate si colesterol, fiind o sursa bogata in fibre, vitamine si minerale. Acestea contin vitamine care includ vitamina C, tiamina, riboflavina, niacinul, acidul folic, vitamina B-6, B-12, A, E, D si vitamina K. Ele ofera minerale precum calciu, fier, zinc, mangan, fosfor si zinc.

1

Prevenirea cancerului

Anghinarea are cele mai mari niveluri de antioxidanti din toate legumele, conform unui studiu realizat de USDA, iar din 1000 de plante de diferite tipuri de alimente, ele au ocupat locul 7 in continutul de antioxidanti. Antioxidantii reprezinta unul dintre mijloacele primare de aparare a sistemului imunitar impotriva efectelor radicalilor liberi, care sunt subproduse naturale ale metabolismului celular si pot duce la o serie de conditii periculoase si boli in organism. Proprietatile antioxidante ale anghinarelor provin dintr-o serie de surse, dintre care unul sunt polifenoli, care se gasesc in numar mare in ele. Polifenolii au calitati chemopreventive, ceea ce inseamna ca pot incetini, opri sau pot inversa efectele cancerului la orice pacient. Capacitatea lor antioxidanta vine si din alta sursa, nivelurile lor ridicate de quercetin si rutin, doi antioxidanti specifici care s-au dovedit a reduce sansele de a dezvolta cancer.

Vitamina C este un antioxidant bine cunoscut si se gaseste din plin in anghinare. Vitamina C a demonstrat ca descurajeaza activ afectiunile cum ar fi mucozita si fibroza si, de asemenea, pentru a reduce sansele de a dezvolta cancer la san. In cele din urma, alte studii au aratat ca extractul din frunze de anghinare poate fi utilizat pentru a induce apoptoza celulara (moartea celulara), precum si proliferarea celulelor atunci cand este injectat in masele canceroase si poate reduce sansele si efectele cancerului de prostata sau leucemie. Flavonoidele din ele s-au dovedit a reduce sansele de cancer la san.

2

Imbunatatirea sanatatii inimii

In afara de capacitatile lor impresionante de combatere a cancerului, anghinarea este considerata un plus sanatos pentru inima in dieta dvs. din mai multe motive. Anumite ingrediente din frunzele lor s-a descoperit ca reduc nivelurile de colesterol rau (LDL) si maresc nivelurile de colesterol bun (HDL sau acizii grasi omega-3). Colesterolul este un tip de grasime care se acumuleaza in arterele sistemului cardiovascular, blocheaza fluxul sanguin, creste tensiunea arteriala si poate duce la atacuri cardiace si accidente vasculare cerebrale. Orice metoda de reducere a colesterolului rau este utila, deci dati anghinarei o sansa.

3

Tensiunea arteriala reglementata

Pe o nota asemanatoare, anghinarea este o sursa bogata de potasiu, mineralul esential care are un impact asupra numeroaselor organe din organism. Potasiul ajuta la neutralizarea efectelor excesului de sodiu, care este cunoscut pentru cresterea tensiunii arteriale. Anghinarele, prin urmare, actioneaza ca un vasodilatator si sunt deosebit de utile pentru cei care iau deja medicamente pentru hipertensiune arteriala pentru a preveni efectele deficientei de potasiu. De asemenea, diabeticii sunt incurajati sa manance anghinarea pentru a preveni complicatiile asociate cu tensiunea arteriala si boala respectiva. In cele din urma, o reducere a tensiunii arteriale poate reduce sansele de infarct miocardic si de boli coronariene.

4

Imbunatatirea sanatatii hepatice

Anghinarele au fost folosite ca tonici hepatici de secole, dar mecanismul exact al impactului lor nu a fost niciodata pe deplin inteles pana cand stiinta moderna nu ar putea cerceta in mod corespunzator aceasta planta versatila. Doi antioxidanti gasiti in anghinare, cynarin si silymarin, s-au dovedit a imbunatati starea generala a sanatatii ficatului prin reducerea toxinelor si facilitarea eliminarii acestora din ficat si din organism. Unele studii au aratat ca acesti antioxidanti regenerareza si reparara celulele hepatice deteriorate.

5

Bogate in fibre

Anghinarea este o sursa bogata de fibre dietetice, care este una dintre cele mai benefice substante nutritionale pentru imbunatatirea sanatatii si functionalitatii sistemului digestiv. Fibrele sunt in mare parte a alimentele pe care le consumati, ceea ce va ajuta sa va mentineti un tranzit intestinal foarte bun si sa reduceti simptomele constipatiei, fibrele pot reduce sansele unei forme variate de cancere stomacale si intestinale, precum si balonare, crampe, exces de flatulenta si disconfort general in stomac. In plus, daca aveti probleme cu scaunele sau diareele, fibrele pot absorbi excesul de lichid. Fibrele actioneaza ca un “politist” pentru excesul de colesterol LDL, curatand astfel arterele si reducand in continuare sansele de boli de inima.

Un alt avantaj suplimentar al anghinarelor in ceea ce priveste digestia este impactul acesteia asupra vezicii biliare. Anghinarea atenueaza inflamarea vezicii biliare si poate rezolva problema, permitand astfel functionarea normala. Prin urmare, intr-un fel, se poate spune ca anghinarea stimuleaza producerea si secretia de sucuri gastrice, precum si bila, care ajuta si la digestie.

6

Mahmureala

Asa cum am mentionat mai devreme, anghinarea poate fi o salvatoare pentru ficat si poate reduce orice blocaj, precum si reducerea nivelurilor de toxine din sange prin eliminarea rapida a acestora. Prin urmare, anghinarele sunt o cura perfecta pentru mahmureala. Unii oameni aleg sa mestece cateva frunze de anghinare dupa o noapte de bautura.

7

Prevenirea defectelor la nastere

Ca si cum toate aceste alte beneficii asupra sanatatii nu ar fi suficiente, anghinarele ajuta femeile insarcinate sa aiba copii sanatosi. Nivelurile ridicate de acid folic gasite in anghinare pot preveni aparitia defectelor de tub neural la nou-nascuti. Procesul de inchidere a tubului neural in vitro necesita o anumita cantitate de acid folic, astfel incat acidul folic este o parte esentiala a unei diete pe timp de sarcina.

8

Cresterea densitatii minerale osoase

Anghinarea este una dintre cele mai bune alimente de pe piata plina de vitamine si minerale cum ar fi magneziu, fosfor si mangan. Aceste minerale sunt parti esentiale ale sanatatii osoase si a densitatii, reducand astfel sansele unor afectiuni precum osteoporoza.

9

Stimuleaza metabolismul

Magneziul si manganul sunt parti esentiale ale proceselor metabolice din organis si se gasesc intr-o cantitate semnificativa in anghinare. Magneziul este o parte importanta a sintezei proteinelor din tot corpul, precum si optimizarea aportului de calciu de catre organism, consolidand in continuare oasele. Manganul este putin mai important decat magneziul si influenteaza ratele metabolice ale colesterolului, aminoacizilor si carbohidratilor.

10

Imbunatatirea functiei creierului

Exista o serie de aspecte ale anghinarelor care le fac benefice pentru sanatatea creierului. Calitatea lor ca vasodilatator permite unui volum de oxigen mai mare sa ajunga la creier pentru a functie cognitiva ridicata. Fosforul, un mineral esential gasit in anghinare, se gaseste si in celulele creierului. Deficientele de fosfor au fost asociate cu o scadere destul de mare a capacitatii cognitive, asa ca daca doriti sa va pastrati creierul sanatos si sa functionati in toti cilindrii, mancati prima anghinare pe care o vedeti.

 

anghinare servireSugestii de servire

Inainte de a gati anghinarea, spalati-o si taiati spini care se afla la capatul frunzelor. De asemenea, taiati excesul de tulpina, pentru ca poate fi amara la gust.

Anghinarea poate fi gatita intr-o tava cu apa, puteti adauga ierburi si condimente pentru o aroma in plus.

 

anghinare contraindicatiiAnghinare – Contraindicatii

Desi aceste beneficii par enorme, exista pericole legate de aproape orice produs alimentar si este important sa faceti mai multe cercetari. Unii oameni sunt sensibili la anghinarelor datorate alergiilor, in special in ceea ce priveste extractul de frunze de anghinare, deoarece este intr-o forma concentrata. Din moment ce anghinarea este tehnic un ciulin, nu o leguma, ele sunt strans inrudite cu margaretele sau crizantemele. Multe persoane care sufera de aceste alergii pot avea, de asemenea, o experienta proasta cu anghinarea.

Cei cu afectiuni hepatice sau ale vezicii biliare nu ar trebui sa inceapa sa introduca anghinare in dieta lor deoarece pot exacerba anumite aspecte negative ale bolii. Acestea ar trebui sa fie folosite ca metoda preventiva pentru boala hepatica si vezica biliara, nu ca tratament. In cele din urma, ele fac ca oamenii sa urineze frecvent, deci, daca suferiti deja de vezica urinara hiperactiva, anghinarea ar putea face aceasta stare minora si mai grava.

In afara de avertismentele specifice, consumul de anghinare este un element valoros si de neinlocuit al bucatariei dvs. Mananca sanatos!

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker