Sanatate

Ayurveda Kapha – Descopera Alimentatia Sanatoasa

Ayurveda Kapha Descopera Alimentatia Sanatoassa Vei gasi mai jos informatii despre a treia tipologie corporala din Ayurveda. Este bine sa ai in vedere in care din cele trei categorii te incadrezi.

Astfel poti sa actionezi in mod corect si sa implementezi in viata ta schimbari, in primul rand alimentare, care iti vor aduce numai beneficii. Din cele trei tipologii corporale fac parte: Vata – conformatie slaba, Pitta – conformatie medie, cu fizionomie sportiva si ultima, cea mai mare conformatie: Kapha.

De obicei una dintre cele trei este predominanta si e necesar sa o mentinem in echilibru prin stilul nostru alimentar si de viata.

Kapha are functia principala de protectie.

Azi iti voi detalia despre conformatia Kapha. Asadar, daca ai o fizionomie mai mare, impunatoare si nu faci parte din celelalte conformatii, atunci acest articol ti se adreseaza.

Caracteristici Kapha: greu, lent, rece, gras, dens, uleios, constant, moale.

Ayurveda Kapha Descopera Alimentatia SanatoassaPentru a echilibra Kapha ai nevoie de: stimulare pentru a iesi din rutina.

Kapha – descriere fizica si emotionala

Persoanele care au conformatie Kapha sunt de obicei mai solide, mai late in solduri si umeri. Alte caracteristici reprezentative pentru Kapha:

  • – Rezistenta puternica
  • – Digestie regulata
  • – Somn linistit
  • – Ochi mari
  • – Piele neteda
  • – Par gros
  • – Rabdare
  • – Echilibru
  • – Loialitate
  • – Sprijin
  • – Calm

Atunci cand aceste persoane se afla in echilibru se bucura de calitatile de mai sus si sunt iubitori, grijulii, rabdatori si puternici. Insa cand balanta este dezechilibrata, ei incep sa ia un greutate, pot deveni chiar supraponderali, retin apa si dorm prea mult. De asemenea, pot deveni incapatanati si se opun schimbarilor. Din cauza excesului de Kapha pot deveni depresivi si exista tendinte catre alergii, astm sau diabet.

Diminueaza consumul de alimente dulci, grase, acre, sarate

Pentru echilibru, persoanele cu predominanta Kapha ar fi bine sa consume alimente calde, gatite, usoare, uscate, picante, astringente sau amare. Persoanele Kapha e bine sa diminueze grasimile, uleiul, dulciurile sau sarea. In special daca vor sa dea jos un surplus de kilograme.

Asadar atentie la cantitatea de ulei sau unt din alimentatie si mai ales la gatit. Pentru ei e necesara reducerea oricaror alimente acre, sarate sau dulci. De asemenea, le fac bine bauturile calde sau fierbinti. In schimb, nu ar mai trebui sa bea nimic rece, in special de la frigider sau congelator, inclusiv inghetata.

Ceai de ghimbir

Zaharul si alti indulcitori ar fi bine sa fie evitati. Ei pot duce la cresterea nivelului de Kapha, iar asta poate avea drept consecinta raceli, oboseala, apatie sau alergii. Exceptie face mierea, insa in cantitati moderate si nu utilizata in bauturi sau mancaruri calde sau fierbinti. Acestor persoane le sunt recomandate si sucurile proaspete de legume sau fructe si ceaiul de ghimbir, baut in fiecare zi. Pentru ca nu le place nimic din ce este rece, au nevoie de condiment calde, precum: scortisoara, cuisoarele, eucaliptul sau camforul.

Lactate, fructe, legume si cereale

Lactatele nu le aduc prea multe beneficii, ci dimpotriva, pot creste Kapha. Tocmai de aceea e bine ca ei sa aleaga lapte degresat sau iaurt cu un procent mic de grasime, dar nu zero. Au voie sa consume din toate legumele, insa trebuie sa rareasca portiile de cartofi, dovlecei sau rosii. Au voie seminte de floarea soarelui si de dovleac. Trebuie sa evite nucile, migdalele, alunele si orice alte nuci sau seminte.

Din categoria cerealelor sunt benefice urmatoarele: orzul, secara, meiul, hrisca, porumbul. Orezul, graul, ovazul trebuie imputinate. In ceea ce priveste fructele, persoanele Kapha ar fi bine sa evite fructele grele precum portocalele, bananele, smochinele, avocado, pepenele, ananasul, piersicile. Le sunt indicate fructele usoare cum sunt perele, merele, afinele, caisele sau rodiile.

Echilibrarea Kapha

Pentru a-si echilibra nivelul Kapha, aceste persoane au nevoie de miscare zilnica. Aerobicul, alergarea, mersul pe bicicleta, inotul sunt perfecte pentru ei. Daca nu vor face miscare frecvent, stilul de viata sedentar ii va duce la acumularea de toxine in organism si, in cele din urma, potentiale kilograme in plus. Le-ar face bine sa se trezeasca dimineata cat mai devreme, poate chiar inainte de rasaritul soarelui.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker