Diete

Dieta Dukan – Slabeste Rapid Pana la 10Kg

Prin dieta Dukan poti sa ajungi la numarul de kilograme ideal pentru tine, si apoi te poti mentine. Acest tip de dieta include 100 de alimente bogate in proteine si putini carbohidrati sau grasimi. Se bazeaza in special pe proteine si legume din care poti manca oricat doresti.

dieta dukanCele 4 etape ale dietei Dukan

Dieta Dukan are patru faze. Fiecare este clar stabilita si trebuie urmata. Niciuna nu poate fi eliminata sau sarita.

Faza I – Atacul

Se pleaca de la ideea unui atac pentru ca organismul sa reactioneze imediat. In functie de numarul de kilograme pe care doresti sa le dai jos, atatea zile vei urma faza I din dieta Dukan:

  • pentru 1-10 kg faza dureaza circa 3 zile.
  • pentru 10-20 kg faza dureaza circa 5 zile.
  • pentru 20 kg sau mai mult faza dureaza circa 7-10 zile.

Indiferent ce mananci in mod uzual, ia faza I renunti din prima, total, la vechile obiceiuri si introduci imediat proteine pure (PP). Nu exista limitari cantitative, insa e necesar sa consumi numai alimentele proteice permise, 72 la numar. Trebuie consumat obligatoriu cel putin 1 si 1/2 litri de apa pe zi. De asemenea, trebuie mancat zilnic ovaz, mai precis trei linguri de tarate de ovaz. Atentie, indiferent de rezultate, aceasta faza nu poate depasi mai mult de 10 zile!

Din cele 72 de alimente proteice permise fac parte:

  • carnea slaba de vita, inclusiv ficat, limba, rinichi.
  • pestele (macrou, merluciu, calcan, cod, somon, ton, sardine, dorada, surimi, etc).
  • fructele de mare (caracatita, creveti, crabi, stridie, midi, scoici St. Jacques, homar, etc).
  • carne de slaba de pasare (pui, cocos, curcan, prepelita, porumbel, bibilica, strut).
  • carne de iepure.
  • jambon de pui, curcan sau porc, dar fara piele si fara grasime.
  • lactatele cu zero grasimi (iaurt, branza, lapte degresat).
  • oua de gaina sau de prepelita (galbenusul de ou are limite impuse).

Chiar daca treci la alte faze, intotdeauna joia vei respecta faza I din dieta Dukan.

Faza II – Croaziera

Daca in prima faza sunt incluse 72 de alimente din lista de 100, in faza doi se adauga si restul de 28 de alimente de origine vegetala. In faza II din dieta Dukan se alterneaza proteinele pure (PP) cu proteine combinate cu legume (PL). Atentie, sunt interzise mazarea, cartofii, orezul, porumbul, lintea, fasolea uscata, morcovii! In aceasta etapa se vor alterna zilele de proteine pure cu zilele de proteine si legume. Consumul de apa este obligatoriu, minim un litru si jumatate pe zi. La orice aliment preparat nu se pune ulei, unt sau orice alt tip de grasime.

Iata si cateva recomandari concrete:

  • pentru a slabi 1-10 kg alternezi 1 zi PP cu 1 zi PL pana ajungi la rezultatul dorit; este varianta indicata si
  • pentru persoanele care au carente de vitamine si minerale, care nu pot consuma doar proteine proteice mai multe zile la rand; daca esti slaba si vrei doar sa scapi de celulita, atunci poti opta pentru 2 zile PP urmate de 5 zile cu alimentatie obisnuita, dar fara excese.
  • mai exista varianta intermediara de 2 zile PP cu 5 zile PL.
    pentru a slabi peste 10 kg se alterneaza 5 zile PP cu 5 zile PL; totusi trebuie avut in vedere faptul ca aceasta varianta este si cel mai dificil de urmat.

Din cele 28 de alimente de origine vegetala fac parte:

Ciupercile, telina, dovlecelul, sparanghelul, fasolea verde, castravetele, broccoli, vinetele, spanacul, sfecla rosie, conopida, ceapa, prazul, salata verde sau cea creata, rosiile, varza, andivele, gulia, ridichiile, ardeii, etc.

Faza III – Consolidarea

In faza III din dieta Dukan se incepe cu cantitati mici de alte alimente care se adauga la lista celor 100 permise. Durata acestei faze variaza de la o persoana la alta, in functie de cat ai slabit in fazele anterioare. Regula spune ca pentru fiecare kilogram pierdut in primele etape mentii faza III pentru o perioada de 10 zile. Printre alimentele noi pe care le poti introduce la faza III se numara:

  • doua felii paine integrala (zilnic).
  • un fruct (zilnic), dar este interzisa banana sau strugurii ori ciresele.
  • 40 grame branza sau cascaval (zilnic).
  • pulpa de miel sau porc.
  • 150 grame orez alb sau 200 grame orez integral (o data pe saptamana).
  • 200 grame de paste (o zi pe saptamana).
  • 200 grame mazare sau linte (o data pe saptamana).
  • 200 grame mamaliga, cuscus sau bulgur (o zi pe saptamana).

Niciuna din variantele saptamanale de mai sus nu se gateste cu grasime si nu se combina cu alte alimente care contin grasimi! In faza III este ingaduita o zi pe saptamana o masa de sarbatoare, la care se poate consuma ce se doreste, insa in limitele unei portii normale. In oricare din fazele descrise in acest articol se recomanda zilnic miscare cel putin 30 de minute.

Faza IV – Stabilizarea

Este considerata cea mai usoara din toate etapele, insa este faza in care tu decizi daca urmezi ce ai inceput sau daca dai inapoi si permiti kilogramelor nedorite sa revina. E necesar sa intelegi ca regulile acestei faze trebuie respectate intotdeauna, toata viata! Nu te mai intorci la vechile obiceiuri! Astfel, se vor respecta intotdeauna cu strictete urmatoarele reguli:

  • in fiecare joi se consuma numai alimente PP.
  • se bea minim un litru si jumatate de apa pe zi.
  • se mananca in fiecare zi trei linguri de tarate de ovaz.
  • se face miscare minim 30 de minute zilnic.

Dieta Dukan Sfaturi Utile

Sfat 1: Puneti accent pe proteine. Pentru cele mai bune rezultate in faza de atac, asigurati-va ca sunteti bine aprovizionat cu o multime de proteine ​​- in special proteine ​​proaspete. Pregatiti-va proteinele in vrac: chiftelute, burgeri, fileuri, carne de vita, fripturi, oua fierte tari etc. Proteinele mai “slabe” si apa proaspata pe care le aveti la dispozitie, vor influenta in mai bine rezultatele dvs.

Sfat 2: Evitati sarea. Puteti sa asezonati proteinele in orice mod, dar sa evitati sare de masa si sa utilizati in schimb sarea de mare Himalaya sau Celtic. Continutul de sodiu din proteinele preambalate (pui / ton la conserva) , asa ca utilizati in schimb proteina proaspata.

Sfat 3: Consumati lichide. Incercati sa aveti opt pahare de apa pe zi. Ceaiurile pe baza de plante sunt o alegere foarte buna si ajuta foarte mult la hidratarea corpului – excelent pentru zilele reci de iarna!

Sfat 4: Taratele de ovaz sunt prietenul tau. Asigurati-va ca aveti taratele de ovaz! [Singurul carbohidrat permis in dieta. In faza de atac, sunt permise 1,5 linguri pe zi. Incercati sa mancati taratele de ovaz in timpul zilei cand vi se face foarte foame sau poftele au luat-o razna!

Sfat 5: Asteptati sa va simtiti putin “ametit”. “Este normal – nu renunta!” Foamea va disparea dupa a treia zi datorita eliberarii crescute de cetone in organism, care suprima in mod natural foamea. Durerile de cap sau ametelile se datoreaza scaderii nivelului de zahar din sange. Simptomele ar trebui sa treaca in trei sau patru zile odata ce treci la fazele urmatoare. Desigur, cel mai bine este sa luati in serios orice simptom negativ, asa ca nu ezitati sa va contactati medicul daca simptomele degenereaza.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker