Diete

Dieta Flexibila – Plan Alimentar cu Gust

Sa urmezi o dieta flexibila si a deveni “flexibil” inseamna a adauga cinci grupuri de alimente la dieta ta – fara a nu da nimic la o parte. Acestea sunt: ​​”carne noua” (tofu, fasole, linte, mazare, nuci, seminte si oua); fructe si legume; cereale integrale; lactate; zahar si condimente (totul de la ierburi uscate pana la dressinguri de salate).

dieta flexibilaUn plan alimentar de cinci saptamani ofera retete de mic dejun, pranz, cina si gustari. Puteti urmari planul asa cum este prezentat sau puteti schimba retetele din diferite saptamani pentru a va satisface poftele. Este un regim de trei-patru-cinci: alegerile pentru micul dejun sunt in jur de 300 de calorii, pranzul 400 si mesele 500. Gustarile sunt de aproximativ 150 de calorii fiecare; adaugati doua, si numarul dvs. zilnic este in valoare de 1.500 de calorii. In functie de nivelul de activitate, sexul, inaltimea si greutatea, puteti ajusta planul pentru a permite o cantitate putin mai mare sau mai mica de calorii.

Mesele flexibile se invart mai degraba in jurul proteinelor vegetale decat proteinelor animale. S-ar putea sa aveti cereale cu lapte de soia, nuci si fructe de padure pentru micul dejun; supa de fasole neagra cu o salata si o chifla din cereale integrale pentru pranz, un mar cu unt de arahide pentru o gustare si un burger pe gratar cu cartofi prajiti pentru cina.

Jackson Blatner (nutritionist renumit) ofera sfaturi utile despre tofu; mici trucuri despre legume care pot inlocui carnea; strategii pentru a “impiedica flatulenta”; si trucuri de pregatire pentru diferite tipuri de fasole. Fasolea cu boabe mari, de exemplu, are o aroma aparte si sunt delicate si fragede, recomandarea pentru acest tip de fasole fiind sa o faceti piure sau un “dip” gustos.

Puteti urma regimul ei in ritmul d-voastra propriu. Incercati cele mai multe dintre retete, pastrand termenul de dieta timp de cinci saptamani. Sau luati-o incet si testati una din retete din cand in cand. Dieta flexibila include ceea ce ea numeste o caracteristica “Flex Swap“: sugestii pentru modificari de retete si substitutii ale ingredientelor, cum ar fi adaugarea de pui, curcan, peste sau carne rosie la o reteta vegetariana. Jackson Blatner ofera sfaturi pentru tot felul de adepti; daca mananci deja bine de cele mai multe ori, de exemplu, ea va va arata cum sa adaugati varietate. Dieta este modelata dupa filozofia ei “Mananca mai multe plante si fa tot ce-ti poti.”

Cat costa?

Nu sunt necesare ingrediente exotice, astfel incat produsele alimentare nu ar trebui sa coste mai mult decat o fac in mod obisnuit. Evitand magazile cu carne ajuta si la pastrarea banilor in portofel. Natura individualizata a dietei va ofera o stabilitate financiara mai mare – de exemplu, puteti face o cina din orice produs care este la reducere. Nu exista nici o taxa de membru, dar veti avea nevoie de cartea “The Flexitarian Diet“.

Veti pierde in greutate cu dieta flexibila?

Probabil. Cercetarile arata ca vegetarienii tind sa manance mai putine calorii, sa fie mai slabi si sa aiba un indice de masa corporala mai scazut (o masura a grasimii corporale) decat cei care mananca carne. Daca analizati plantele din aceasta dieta – consumand o multime de fructe, legume si cereale integrale – veti ingera calorii mai putine decat sunteti obisnuiti. Cu acest deficit caloric si un pic de sport, este normal sa pierdeti cateva kilograme. Cat de repede si daca va mentineti silueta mai departe depinde doar de dvs.

Vegetarienii cantaresc cu aproximativ 15% mai putin decat non-vegetarienii. Aceasta este in conformitate cu o revizuire a 87 de studii anterioare, publicat in Nutrition Reviews in 2006. Rata de obezitate in randul vegetarienilor variaza de la 0 la 6 la suta, in functie de autorii studiului. Iar greutatea corporala a vegetarianilor este, in medie, cu 3 pana la 20% mai mica decat cea a consumatorilor de carne.

Chiar si semi-vegetarienii (sau flexibilii) tind sa cantareasca mai putin decat carnivorii cu drepturi depline, a aratat un studiu de sase ani pe 38.000 de adulti publicat in Jurnalul International de Obezitate si tulburari metabolice asociate in 2003.

Cat de usor este sa o urmezi?

Foarte. Jackson Blatner subliniaza ca nu este obligatoriu sa urmariti exact dieta fexibila – este vorba despre progres, nu despre perfectiune. Cartea include indrumari ample si chiar liste de cumparaturi. Aceste resurse iau cea mai mare parte din munca grea si planificarea din ecuatie.

Confort: Retetele abunda, iar pregatirea unei mese nu o sa va rapeeasca prea mult timp. Mancarea este variata, iar alcoolul este permis. Dieta accentueaza flexibilitatea – puteti sa nu respectati regulile de zi cu zi, in fiecare zi.

Retete: Cartea “The Flexitarian Diet” este plina cu ele. Acestea sunt concepute pentru a va ajuta sa pregatiti cu usurinta alimentele flexibile si sanatoase de care va veti bucura. Fiecare reteta solicita o medie de numai cinci ingrediente principale.

Mancatul in oras: permisa. Verificati meniurile restaurantului in prealabil pentru a gasi mese sanatoase; daca un restaurant nu are un site web, sunati-i si rugati-i sa va trimita prin fax sau prin e-mail o copie. Aveti grija la cuvinte ca: prajite, crocante, paine, cremoase, tocate sau salate – in loc sa mergeti pentru prajit, coapte, la gratar, la cuptor, fiert si aburit.

Alcoolul: Permis. Moderarea este esentiala, adica o bautura pe zi pentru femei si doua pentru barbati. Rezumati-va la bauturi din gama de 100 de calorii sau mai putin, ca de ex. o bere usoara, un pahar de vin sau un Jack & Coke – nu apa tonica, deoarece are multe calorii.

Extra: Site-ul lui Jackson Blatner include retete, liste de cumparaturi, intrebari frecvente si alte informatii despre dieta flexibila. Cartea este plina de sfaturi, inclusiv o sectiune numita Troubleshooters FlexLife. Aici gasiti raspunsuri la intrebarile frecvente despre flexibilism, regim alimentar si pierderea in greutate; strategii pentru a face schimbari sanatoase rapide si eficiente; sfaturi pentru a imblanzi poftele; si cum sa elimini obstacolele comune in dieta, cum ar fi petreceri si calatorii.

Satios: Expertii in nutritie subliniaza importanta satietatii, sentimentul de multumit ca ati mancat destul. Daca ati construit un plan si o dieta vegetariana sanatoasa in jurul legumelor pline cu fibre, fructe si cereale integrale, nu trebuie sa va simtiti infometat intre mese.

Gust: Retetele variaza de la “pranzul nachos” la o branza la gratar si la sandwich-ul de rosmarin-rosii, couscous de fasole neagra si veggie enchiladas din Caraibe. Pentru desert, incercati o clatita sau un ananas, cu ghimbir si pecan.

Sanatate si Nutritie

Expertii au fost impresionati de cat de completa si de sigura este dieta flexibila. Cineva a descris-o ca fiind “sanatoasa din punct de vedere nutritional”.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker