Sanatate

Cum Sa Mananci Sanatos Si Gustos

Cum Sa Mananci Sanatos Si GustosCine nu-si doreste o masa care sa arate apetisant, sa iti incante toate simturile si sa fie o alegere sanatoasa? Ca sa te bucuri de astfel de mese nu e greu si in niciun caz imposibil. Ai nevoie de putina ambitie, creativitate si vointa.

O masa si o dieta sanatoasa este, de preferat, una cat mai simpla, bazata pe ingrediente proaspete, cat mai aproape de starea lor naturala. Legumele si fructele ar trebui sa fie distribuite in rolurile principale la noi in meniu.

Daca ti se intampla si tie sa nu mai stii ce sa mananci, ce sa pregatesti bun, sanatos si prezentabil familiei si mai ales copiilor, atunci sper ca acest articol sa te ajute, cel putin la capitolul inspiratie.

Frigarui cu fructe

Sunt adulti (in special barbati), cat si copii care nu sunt mari amatori de fructe. Prin urmare orice mic truc este binevenit daca asa reusesc sa consume ceva fructe. Ideea de frigarui cu fructe este una foarte gustoasa si arata apetisant! Pur si simplu combini mai multe fructe pe betisoarele de frigarui si le ornezi frumos pe o farfurie. Daca vrei sa fie mai festiv, poti pune alaturi si niste frisca, crema de ciocolata sau inghetata. Cu siguranta va fi un succes!

Frigarui cu legume

Legumele sunt indispensabile la orice masa. Daca te-ai plictisit de salate sau alte variante gatite, poti sa incerci niste frigarui cu legume. Asaza pe niste betisoare ce legume mai ai prin casa. Poti pune bucatele de dovlecei, vinete, castraveti, ardei, ciuperci, rosii, ceapa, morcovi, radacina de pastarnac sau patrunjel, etc.

Legume pe gratar

Ele sunt o varianta a frigaruilor. Poti sa combini mai multe legume pe care sa le pregatesti in acelasi timp. Sau ai putea sa faci separat niste vinete, dovlecei, cartofi si mai ales ciupercute pe gratar. Nu uita si de porumbul pregatit la gratar, atat de bun!

Legume de rontait

Daca in timpul zilei te apuca pofta de rontait, asa cum patesc si eu, atunci e bine ca inca de la micul dejun sa speli niste legume cat mai divers colorate. Le tai in bucatele mai mici si in forme diferite. Le asezi pe un platou sau le iei cu tine la serviciu ori la scoala. Ori de cate ori ai pofta de rontait te servesti. Daca circumstantele iti permit, poti sa pui alaturi de ele si un sos facut in casa, poate unul pe baza de iaurt.

Briose cu spanac

Briosele sunt mai mici si de aceea sunt o optiune buna pentru gustari. Sunt mai usor de transportat pentru a te bucura de ele oriunde iei masa. Poti sa faci briose cu ce legume vrei. Incearca briosele cu spanac si oua, sunt delicioase.

Pur si simplu fierbi niste spanac, il scurgi bine si il lasi la racit. Adaugi usturoi si ce alte condiment mai doresti, omogenizezi. Separat bati 3-4 oua si apoi le torni peste spanac. Pui totul in forme de briose la cuptorul incalzit circa 30-35 de minute.

Oua ochiuri in avocado

Arata atat de bine aceasta combinatie, incat mai ca iti doresti sa o vezi in fata ta la fiecare mic dejun. Speli niste avocado, tai in doua si scoti samburele. In cele doua jumatati pui in fiecare spatiu gol (unde a fost samburele) cate un ou. Il spargi cu atentie si incerci sa nu dai pe afara. Apoi bagi la cuptor. Sanatos, rapid, gustos si prezentabil!

Oua ochiuri in rondele de ardei

Cand ai in casa un ardei gras sau mai multi, mai ales de culori diferite, taie cateva rondele rotunde si in interiorul lor pragateste cateva oua ochiuri, bineintels cu cat mai putina grasime.

Batoane de cereale

Pentru un mic dejun la purtator sau alte gustari, pregateste in casa niste batoane de cereale. Fie faci combinatii de cereale cu seminte, miere, apa sau suc de fucte, stafide, ce vrei tu si le lasi la frigider sa se intareasca (pentru asta neaparat trebuie puse fibre de psyllium). Fie le pregatesti la cuptor. Gasesti pe internet o gramada de retete simple.

Mere la cuptor

Simplu si gustos. Usor de facut. Le poti face doar cu miere sau zahar, in functie de preferinte, cu scortisoasa sau umplute cu nuci si alte seminte.

Dovleac la cuptor

Un dovleac banal pregatit la cuptor devine o delicatesa. Mai ales daca la final ii presari si putina scortisoara. Este delicios si satios!

Salata de legume sau fructe

Dintr-o salata de legume banala poti sa faci una deosebita. Adauga quinoa sau hrisca fiarta ori muguri de pin, plus alte seminte. Pune ciuperci sau porumb. Pregateste in casa un dressing delicios din verdeturi, ghimbir, lamaie, poate si iaurt.

Poti sa adaugi in salata cateva paste fierte, simple, etc. Si salatele de fructe sunt foarte gustoase si arata bine. Cu mentiunea ca o astfel de salata sa fie mancata la cel putin 3 ore dupa o alta masa si cu 3 ore ragaz dupa aceea pana la urmatoarea masa.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker