Sanatate

10 Motive Pentru A Iubi Sfecla

sfecla rosie

Sfecla este printre cele mai bune super-alimente. Ele au proprietati nutritionale si de vindecare. Fara a lua in calcul gustul lor delicios si versatilitatea incredibila, aici sunt 10 motive pentru a le iubi.

Reducerea tensiunii arteriale crescute

Noua cercetare din 30 iunie 2016 din jurnalul medical Oxidul nitric a constatat ca sucul de sfecla a redus semnificativ tensiunea arteriala crescuta. Aceasta este o veste minunata pentru cei peste un miliard de pacienti care sufera de hipertensiune. Un alt studiu publicat in Journal of Human Hypertension a constatat ca sucul de sfecla brut a fost mai eficace decat sfecla gatita, desi ambele sunt utile.

Imbunatateste fluxul sanguin in bolile cardiace

Studiul efectuat pe animale publicat in jurnalul Medicina si stiinta in sport si exercitiu a aratat ca simpla adaugare a sfeclei in dietele animalelor care sufera din insuficienta cardiaca cronica a determinat o imbunatatire semnificativa a transportului de oxigen.

Imbunatateste sanatatea prostatei

Zincul mineral, care se gaseste in sfecla, este esential pentru sanatatea prostatei.

Lupta cu leucemia

Intr-un studiu publicat in revista macedoneana de acces deschis de stiinte medicale, cercetatorii au comparat efectele consumului de suc de sfecla si de morcovi sau in asociere cu medicamentul anti-leucemie clorambucil impotriva leucemiei. Ei au concluzionat ca “sucul de morcovi poate fi folosit ca tratament eficient pentru (leucemia) singur sau in asociere cu clorambucil atunci cand este administrat pe cale orala cu o dieta regulata zilnic.”

suc de sfecla

Cresterea rezistentei la exercitii

Cercetarea in Journal of Applied Physiology a constatat ca sfecla creste oxigenarea muschilor si mareste rezistenta la exercitii.

Imbunatateste sistemul digestiv

Sfecla este o sursa bogata de prebiotice, alimente pentru microbi sanatosi sau probiotice din intestine. Manancand mai multe sfecla, veti hrani bacteriile sanatoase si alti microbi utili care va vor da sanatate intestinului.

Reduce riscul malformatiilor la nastere

Sfecla este bogata in vitamina B cunoscuta sub numele de acid folic, care a fost demonstrata in numeroase studii pentru a reduce riscul aparitiei malformatiilor la fetusi.

Diabet zaharat

Sfecla este bogata in nutrientii cunoscuti sub numele de acid alfa lipoic, care este unul dintre cei mai puternici antioxidanti pe care il puteti obtine. Nu numai ca lupta impotriva bolilor cauzate de radicalii liberi pe cont propriu, ea recicleaza alti nutrienti antioxidanti precum vitaminele A, C si E. Acidul alfa lipoic a fost gasit pentru a reduce leziunile nervoase adesea legate de diabet.

Reduce inflamatia in organism

Sfecla contine compusi antiinflamatori puternici cunoscuti sub numele de betalain.

Reduce alergiile

Sfecla este bogata in compusi naturali cunoscuti sub numele de antociani, care este grupul de pigmenti naturali care confera sfeclei culoarea lor purpurie caracteristica.

piure de sfecla

  • Puteti sa va bucurati de sfecla bruta rasa pe o salata sau sucuri si sa preparati sfecla in supe si tocana. Imi plac: sfecla aburita aruncata cu putin ulei de in (nu gatiti uleiul de in), si sare de mare. Si, bineinteles, puteti adauga sfecla la blender de mare putere in timp ce faceti sucuri proaspete sau piureuri.

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker