Sanatate

Top 15 Cele Mai Proaste Sfaturi de Slabire

Cele Mai Proaste Sfaturi de SlabireNu trebuie sa mananci nimic intre mese!

Ba dimpotriva, pentru a evita senzatia de foame, e bine ca intre mese sa iei mici gustari care sa constea intr-un fruct, o mana de nuci sau un iaurt.

Numarul de calorii consumat este singurul care conteaza intr-o dieta

Este una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face: sa tii cont NUMAI de numarul de calorii. Este o diferenta enorma intre a lua 1000 de calorii dintr-o masa sanatoasa sau din doua gogosi umplute cu ciocolata. Carbohidratii ultrarafinati nu aduc niciun fel de aport nutritional organismului si, mai mult, contribuie la crearea depozitelor de grasime.

Renunta complet la carbohidrati!

Ai nevoie de toate grupele de alimente, asa ca nu este o idee buna sa elimini complet carbohidratii. Ce trebuie sa faci este sa inlocuiesti painea alba cu paine integrala, sa consumi cereale integrale si sa-ti iei carbohidratii din fructe uscate si legume fierte, in loc de cartofi prajiti si prajituri.

Fa exercitii “pe stomacul gol”!

Daca te duci la sala fara sa fi mancat inainte nu vei arde mai multe grasimi, asa cum ai crede, ci poti pierde din masa musculara si te vei simti lipsita de energie.

Bea multe sucuri din fructe si legume!

Daca in loc sa consumi fructele si legumele ca atare alegi sa le consumi sub forma de suc pierzi o parte extrem de importanta din ele: fibrele. Fara fibre, cara ajuta la digestie si la eliminarea grasimilor din organism, sucurile de fructe si legume nu fac decat sa aduca organismului un aport mare de zaharuri (e adevarat, pe langa vitamine si minerale).

Renunta complet la oleaginoase!

E adevarat ca nucile contin o cantitate mare de calorii, insa consumate cu moderatie sunt extrem de benefice pentru organism, ba mai mult, diverse studii au indicat faptul ca grasimile bune continute de oleaginoase pot ajuta la arderea grasimilor din zona abdominala.

Inlocuieste zaharul cu indulcitori artificiali!

Cand te apuci de o dieta esti tentata sa alegi dulciurile si bauturile cu „zero zahar”, insa se pare ca indulcitorii continuti de acestea pot fi mult mai daunatori decat zaharul. Una dintre explicatii spune ca organismul nu este in stare sa recunoasca indulcitorii si, desi simte senzatia de dulce, el considera ca nu a primit „dulcele” si il asteapta in continuare, iar tu ai intruna senzatia ca trebuie sa mai mananci ceva.

Renunta complet la grasimi!

Asa cum spuneam mai sus, pentru a functiona la parametri optimi, organismul are nevoie de toate grupele de alimente, inclusiv de grasimi. Ce poti sa faci este sa inlocuiesti grasimile „rele” (prajelile, chips-urile, etc.) cu grasimi bune din peste, nuci, avocado, etc.

Mananca numai alimente crude!

Explicatia din spatele acestui sfat ar fi ca organismul consuma mai multa energie pentru a procesa alimentele crude. Chiar daca acest lucru e adevarat, acest proces de ardere continua poate duce la pierderea in greutate, dar si la incetinirea metabolismului si la pierderi din masa musculara. In plus, organismul nostru nu este capabil sa proceseze toate alimentele in stare cruda.

Mananca acelasi lucru in fiecare zi!

Fie ca e vorba de supa de varza, dovleac copt sau ananas, dietele care se reduc la un singur aliment pur si simplu nu functioneaza! Chiar daca initial poti slabi cateva kilograme rapid, imediat ce treci la o alimentatie normala vei reveni la greutatea initiala, ba chiar vei lua cateva kilograme. In plus, iti privezi organismul de vitamine, minerale si nutrienti.

Cand ti-e foame, mesteca guma!

Poate ca pe moment reusesti sa iti „pacalesti” foamea, insa studiile au aratat ca gustul de menta (specific majoritatii gumelor de mestecat) iti stimuleaza pofta pentru alimente de ne-sanatoase.

Renunta la carne!

Pe langa aportul de proteine, carnea aduce organismului si o cantitate semnificativa de fier (care nu poate fi luat in aceeasi forma din niciun alt aliment), dar si alte vitamine si nutrienti importanti. Nu renunta total la carne, ci alege carnea slaba de vita, de curcan si de peste.

Consuma doar alimente fara gluten!

Toata lumea vorbeste despre asta, insa adevarul este ca nu exista studii concludente care sa indice faptul ca glutenul ar influenta greutatea corporala. Daca nu ai probleme de toleranta a glutenului, nu ai niciun motiv sa il excluzi din alimentatie. Ce poti sa faci, insa, este sa inlocuiesti faina alba ultra-procesata (si toate produsele care o contin) cu produse din faina neagra integrala.

Daca nu iti este foame, nu manca!

Simplu, nu? Doar ca de cele mai multe ori acest sfat se aplica doar pentru micul dejun, o masa peste care nu ai voie sa sari. Deci daca te numeri printre cei care spun ca nu pot manca dimineata, iata ca sfatul de mai sus e prost si alegerea corecta este sa te fortezi sa mananci de dimineata si sa-ti creezi un stil de alimentatie si de viata sanatos.

Suplimentele pot compensa pentru o dieta deficitara in fructe si legume

Nu te lasa pacalita! O dieta deficitara in fructe si legume va avea un impact negativ asupra organismului tau, oricate suplimente ai lua. Nimic nu poate inlocui vitaminele si mineralele provenite din surse naturale!

Fii inteligenta, nu te increde in „scurtaturi”, nu te incanta ca poti sa trisezi si alege sanatatea inainte de orice!

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker